Bu Blogda Ara

29 Aralık 2006 Cuma

Olağan Şüpheliler: Virüsler ve diğerleri...

 Bir güvenlik uzmanı olarak bunca zaman güvenlikten 
bahsetmediğime inanamıyorum ! Önce özetler: ilk bilgisayarım olan amstrad 128kb ı 1991 senesinde almıştım. Dosya sistemleri, işlemler, basic dilini öğrendim (sıkılmayın bitiyor)  irili ufaklı bisürü program bile yapmıştım. 1995 te ise, ilk PC mi aldım.486 dx2 66 idi. İlk öğrendiğim bilgisayara mouse yüklemekti :D sonra dos derken en önemlisi: Thunderbyte antivirüs programını kurdum ve virüsler hakkında bilgi edinmeye başladım.. 
Win 31 vardı,sonra 95 geldi..
gerisini biliyorsunuz zaten. Bir de baktım sistem mühendisiyim :D
 Bu kısa bilgiden sonra konuya dönelim: Güvenlik, bilgisayarınız ile zararlı yazılımlar arasında bir yol gibidir. Çeşitli çözümlerle-güvenlik noktaları ile bu yoldan istemediğiniz/zararlı yazılımlardan ve kişilerden korunabilirsiniz.
Güvenlik noktaları başlangıç çizgisi: Aşağıda saydığım tüm programları kurduktan sonra MUTLAKA güncelleyin.
Birinci güvenlik noktası: Firewall: Bilgisayarınız da eğer donanımsal (adsl router) bir firewall yoksa mutlaka zonealarm kurun.( modeminizin kitapçığına bakın)
İkinci Güvenlik Noktası: Antivirüs: Bilgisayarınıza ASLA birden fazla antivirüs kurmayın. Tavsiyem, Avast antivirüs tür. 
Home sürümünü ücretsiz olarak 
indirip kurabilirsiniz.
Üçüncü Güvenlik Noktası: Antispyware: Mutlaka Spybot Search and Destroy kurun.
Dördüncü Güvenlik Noktası: Zararlı siteleri/kodları engelleme: Zararlı sitelerden korunmak için Mutlaka
Opera veya Firefox kullanın. İnternet exploiter pardon explorer dan UZAK DURUN.
Daha güvenli bir sistem için
4A. Spybot S& D un immunize seçeneğini
4B. Yine Spybot un mode-advanced-tools dan ulaşabileceğiniz hosts list te ADD SPYBOT S&D Hosts list 
seçeneğini tıklayın
4C. Spywareblaster in Enable All Protection I  tıklayın
Beşinci Güvenlik Noktası: Güncellemeler: Windows u her daim güncel tutun (windows update)
Tekrar gibi olacak ama, tüm güvenlik programlarınızı haftada bir güncelleyin ve sistemde TAM TARAMA yaptırın.
Bütün bu programları tamamıyla öğrenmeye çalışın, inceleyin. Kullanıcı bilgisizliğine son verin.

Güvenlik 2.round: Microsoft-sux: microsoft un kapatmayı unuttuğu(?) güvenlik açıklarından alexa ya kadar herşeyi masaya yatıracağız.
Güvenlik 3.Round: Kişisel Güvenliğe dikkat! Aman ha! (sosyal mühendislik, phishing vs)

Güvenli Seyahatlar dilerim, Dostlarım.

Peace out,

YankiZulu "Whitehat"


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder